DyaVilága

Diákmunkásnak lenni néha szívás

2016. június 23. 21:52 - DyaWorld

Mostani témám nem más, mint a diákmunka, ami ugye hiába fizet, jól ha van, hogy szívatnak, lenéznek és úgy bánnak veled, mint egy darab szeméttel.

Saját bőrömön tapasztaltam meg mind ezeket. Vállalatokat, cégeket természetesen nem fogok emlegetni.

Életem első diákmunkája 16 évesen volt egy cigaretta filter gyárba hol is kezdjem… nos mivel céges busz vitt ki minket ezért evvel nem igazán volt probléma avval, viszont hogy 5.30-as beígért busz jócskán 6-ért oda, és aki messziről jött (én akkoriban hajnali 3-kor keltem azért, hogy oda érjek) annak nem igazán mindegy sem felkelés szempontjából sem pedig járatok szempontjából. Félretéve ezt emlékszem mikor beértünk a gyárba egyből fogadott minket egy megsavanyodott csoportvezető bár „csak” annyi volt a dolgunk hogy válogassuk a cigaretta filtereket még is olyan tempóba követelte tőlünk, amit egy kezdő nem igazán tud követni, és ha az iramot nem tudtuk tartani konkrétan kiabált velünk. A 7 órás munka idő alatt összesen volt 10 perc szünetünk a többit végig álltuk.

Második munkám egy elég neves fürdőben volt Budán én takarítóként mentem oda még is egyszerre kellet hostessnek, öltöző felelősnek, takarítónak,  és vendég elirányítónak lennem (nem tudom hogy hívják) HA ez nem lett volna elég nekem pont annyi sokk volt mikor felküldtek egy nudista részre söprögetni amit ráadásul évek óta nem volt seperve annyi szemét volt ott.. de köszönöm nem nem voltam kíváncsi idős hölgyek lógó mellére és idős bácsi lógó heréjére nem erre volt szükségem 16 évesen.  Úgy érzem, a diákmunkásokat gyakran kihasználják csak azért mert fiatalok.

Valamint a diákszövetkezeteknek azon kívül, hogy szerződésük van egy vállalattal, céggel nem ártanak körül nézni, hogy a diákjaikkal megfelelő bánásmóddal bánnak-e vagy sem esetleg milyenek a munkakörülményeik.

Ezen kívül a számomra legsokkolóbb és legvisszataszítóbb tavaly történt… Kasszásként szerettem volna elhelyezkedni lelkesen álltam hozzá és tanulgattam, míg végül munkát kaptam egy híres, neves szupermarketbe egészen addig nem volt baj, míg munkába nem álltam. Mivel az a kód táblázatott nem kaphattam ki, amin a péksütemények voltak így egy-kettő péksüteményeknél megkérdeztem a hátam mögött álló önkiszolgáló kasszás hölgyet tök normálisan kedvesen, hogy megtudná-e mondani ennek a péksüteménynek vagy a nevét vagy a kódját… Olyan minősíthetetlen hangnembe és lekezelően beszélt velem hogy a vásárlók szóltak rá hogy jó lenne, ha visszavenne magából.

Mért kell a friss új munkaerőt leszólni? Azért mert te 8-10 éve ott dolgozol és belesavanyodtál a munkádba még nem azt jelenti, hogy te vagy ott a főnök te is egy alkalmazott vagy akárcsak én még akkor is, ha nincs még kellő tapasztalatom valamint fiatalabb vagyok, nálad se jogosít fel arra, hogy úgy beszélj velem, mint egy darab hadd ne írjam mivel.

Úgy gondolom, fontos lenne az, hogy ezeket felügyeljék, tegyük fel, ha téged felvesznek takarítónak, akkor neked nem lenne, kötelességed mondjuk még hossteskedni kedvesen mosolyogni mikor te szándékosan azért választottad ezt a melót, mert alapjáraton mondjuk annyira nem jó a beszédkészséged valamint nincs ehhez kitartásod, hogy még pluszba hossteskedj.

Számomra elég kellemetlen volt, hiszen én magam elég félénk természetű vagyok nem biztos, hogy ha hirtelen hozzám szólnak angolul, akkor azonnal tudok válaszolni pedig, tudok angolul még is ilyenkor leblokkolok, mert amint már említettem félénk vagyok, az emberekkel nehezebben nyílok meg ez által nehezebben is kommunikálok, ne erőltessenek rám olyan dolgokat, amiket nem szívesen csinálok ráadásul nem is tartozik a munkakörömbe.

Mindezek mellett volt persze normális munkám csak sajnos nehéz kifogni, hogy tényleg megfelelő társaságot és körülményeket kapj.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://diavilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr988835944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása